Mona Al-Barwari

Tjänsteutvecklare

Vilken är din roll på AF IT?
Jag arbetar på sektionen Digitala Kundmöten med produktområdet ”Arbetssökandehantering. Som tjänsteutvecklare ansvarar jag för kravställning i utvecklingsaktiviteter inom vilka ständiga prioriteringar görs för att balansera kund- respektive verksamhetsnytta. Arbetet innebär att kundverifiera lösningar och föreslå förbättringar. I mitt arbete ingår även att ge användarna support och jag acceptanstestar de förändrade systemlösningarna. Jag arbetar nära kollegorna i teamet som har rollerna produktansvarig, produktägare, utvecklare samt testare. Man kan säga att jag är länken mellan verksamheten och tekniken.

Vad är det bästa med ditt jobb?
Jag brukar ställa mig själv den frågan och tänker; ”Varför går jag till jobbet på morgonen?” Mitt svar som sticker ut är: kollegorna. AF IT erbjuder en utvecklande och utmanande arbetsplats med toppenkollegor och en härlig stämning. Dessutom är det väldigt omväxlande, utmanande och man får möjligheten att utvecklas som medarbetare. Jag är glad över att jag får vara en del av digitaliseringsarbetet och skapa samhällsnytta.

Vilken är din största utmaning i jobbet?
Vi arbetar i en komplex verksamhet där många olika funktioner och system ska samverka med varandra, vilket gör att stora kravs ställs på samordning. Och då vi är en politiskt styrd organisation kan ibland krav på förändringar i våra system komma med mycket kort varsel.

Varför tycker du att man ska jobba på Arbetsförmedlingen?
Man har mycket frihet och kan planera arbetet på sitt eget sätt. Det händer spännande saker hela tiden och man träffar massor med nya människor. Det är en bra arbetsplats med kollegor som bär på otrolig kompetens och kunskap vilket bidrar till att arbetet blir effektivt och intressant, och detta leder till att man själv lär sig nya saker varje dag.

Tveka inte att maila mig om du har fler frågor!

mona.al-barwari@arbetsformedlingen.se

Fler kollegor